معرفی مختصر کتاب:
به جرات میشه گفت کتاب انگیسی جامع یازدهم (نیوویژن پلاس 2) یک ابزار کمک آموزشی بسیار مناسب برای دبیران و دانشآموزان به حساب میآد. یک کتاب کار، با ساختاری مدون و مکمل کتاب درسی. مولفین این کتاب با تکیه بر تجارب ارزنده و چندین سالۀ خود در نظام آموزشی کشور و همچنین تکیه بر دانش آکادمیک خود و به تبع آن با بهرهگیری از جدیدترین روش آموزش آن را طوری نگاشتن که فرایند یاددهی-یادگیری را برای دبیران و دانشآموزان تسهیل میکنه. رویکرد ارتباطی (Communicative language Teaching; CLT) اساس نگارش اونه. این کتاب به شدت به دردِ دانشآموزانی که حالِ درس خوندن دارن و عاشق تمرین و یادگیری هستن میخوره. گرچه شبِ امتحانی نیست ولی شب امتحان به دادتون میرسه.
ساختار کتاب:
انگلیسی جامع یازدهم پیک نخبگان همچون کتاب درسی همۀ مهارتهای چهارگانه زبان را دربرداره و تکمیل کنندۀ کتاب درسی جهت یک آموزش جذاب و لذت بخش است.
- در بخش واژگان شاهکاری رخ داده که جا داره از مولف آن جناب آقای رضا سعیدی تقدیر گردد. این استاد عزیز با تجربه بالا و با تکیه بر اخلاق حرفهای خود ابتدا واژگان کتاب را استخراج، سپس آنها را در گروههای مختلف طبقهبندی و در نهایت در قالب متنهای کوتاه و روان تدوین کرده و به آموزش آن پرداخته است. چیزی شبیه آنچه که امروزه در مهارتهای واژگان (Word Skills) مرسوم است. ارائه تمرینهای متنوع واژگانی در ادامه هر متن، رنگ و بوی دیگری به آموزش واژگان داده که بیشک نظر مولف یادگیری عمیق و دقیق این مهارت زبانی بوده است.
- در بخش خوانداری (Reading) نیز مولف این بخش سرکار خانم زهرا فهیمی با تجربه بالا و تکیه بر اخلاق حرفهای خود. جدیدترین تکنیک آموزش خوانداری را پیادهسازی کرده و متنهایی مکمل و در راستای موضوعات کتاب درسی برای هر درس انتخاب کردهاند. گنجاندن مهارت تفکر انتقادی (critical thinking) در این بخش، آموزش خوانداری را جذابتر کرده است.
- آموزش بخش گرامر از حالت سنتی خود خارج و توسط مولفین با استفاده از جدیدترین تکنیکهای آموزش تالیف گردیده است. تمرینهای متنوع و کاربردی که در این بخش تدوین گردیده آموزش این بخش را موثرتر و دلچسب کرده است.
- در بخش شنیداری(Listening)، گفتاری (Speaking) و نوشتاری (Writing) تمرینهایی در راستای کتاب درسی و مکمل آن ارائه شده است که آموزش این مهارتها را پررنگتر خواهد کرد.
مخاطبان کتاب:
1ـ دبیران حرفهای متوسطه دوم: با توجه به ساختار و اهداف این محصول، بیشک مخاطبان آن دبیرانی هستند که نگاه حرفهای به آموزش زبان دارند، دبیران خوشذوق، تشنه و عاشق فرایند یاددهی-یادگیری، ماهر در انتقال دانش زبان، کوشا در آموزش و دوراندیش به نتایج شاگردان، چه نتایج کیفی(کسب مهارتهای زبان) و چه نتایج کمی (نمره امتحانی).
2ـ دانشآموزان باحال و درسخون: دانشآموزانی که حالِ تمرین و مطالعه دارن. اونایی که به دنبال یادگیری مهارتهای زبان به شکل حرفهای هستن و به نتایج عالی فکر میکنند، اونایی که به موفقیت تحصیلی میاندیشن.